09 januari 2009

När man är utan ideér

Länge sen var det sen sist, ja jag vet. Har inte haft tid under nyårsdagarna att skriva så mycket. Hade dessutom inga bilder att lägga upp, och det är ju ett måste. Det roligaste med bloggar ä ju just bilderna. Här nedan är de senaste bilderna jag tagit och redigerat. Kommentera gärna vad ni tycker.

Fick motivet i julklapp. Det är en form av fontän. Hur fiin som helst, älskar den verkligen. I bakgrunden är en förvrängd bild av ett järnstaket.

Ett test på olika tekniker inom redigering. Jag själv tycker resultatet blev suveränt. Blev riktigt lyckat, men vad tycker du?

Har nu iallafall suttit i några dagar och redigerat lite bilder. En del blev lyckade, andra inte. Det är bara att pröva sig fram. Är i det stora hela väldigt nöjd med bilderna. Allt redigerande är ganska nytt för mig så det tar sådan himla lång tid! Det enda jobbiga som börjar uppstå nu är att mina motiv på bilderna börjar ta slut. Måste ut och fotografera mer tror jag. Det bästa vore om jag gör det någon annanstans än hemma, det ser ju likadant ut överallt, behöver förändringar. Får se om det blir lite fotografering på Söndag, jobbar typ hela dagen imorgon och på sena eftermiddagen är ju allt solljus nästan borta. Resultat finns att vänta....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
BlogRankers.com Personligt Blogglista.se Reggad på Commo.se Topplista Favoritlistan.se Bloggtoppen.se Blogvertiser BloggRegistret.se