15 januari 2009

Snart fattig

Måste snart ta och bli fattig så mycket som jag handlat idag. Dagen började med att jag vakna typ vid 11.00, lite sent men man måste ju få sova ut när man är ledig. Kollade lite på Tv och sen drog jag in till Örebro då jag började med att uträtta ett ärende, vilket faktiskt gick ganska fort. Trodde det skulle ta mycket längre tid än det gjorde....
Iallafall så började min shoppingrunda runt ett snåret då jag gick in på Krämaren. Hur mycket rea som helst! Det jobbiga med dagen var att jag valde fel skor att gå i, ett par kängor med ganska hög klack, verkligen inget smart val. Fick enormt ont i fötterna, usch hatar sånt.
Men om man frångår det så var det riktigt trevligt, det är bara så himla mysigt att strosa runt i Örebro, iallafall mot vad det är här hemma i lilla skruttbyn. Det är alltid så mycket folk därinne, och oftast stöter man på någon bekant...

Aja när jag iallafall kom hem, efter typ fem timmar så åkte jag till badet och simmade lite. Vet att man egentligen inte ska göra samma dag som man piercat örat, men det är bara så skönt att simma, avslappnande... Ont gjorde det iallafall, ondare än allt annat, det trodde jag inte, men blev faktiskt lite gråtfärdig när han tryckte igenom brosket. Uhhh.. Fort gick det iallafall. Är nöjd med resultatet, och det är alltid bra.
Ska ha staven i minst fyra veckor innan jag kan byta ut den mot något med mer stil...
Handlade även lite böcker, någon serie jag faktiskt aldrig hört förut. Handlingen utspelar sig visst i det förra Egypten, verkar riktigt bra faktiskt. Hoppas iallafall att de är de.. Kostade dock inte så mycket, men ändå... Inhandlade även två böcker från Gossip Girl serien, den är ju bara hur bra som helst, kan inte sluta läsa. Jag kan läsa ut en hel jävla bok på bara en dag, och kanske en och en halv bok om jag bara vill det.. Det är det som är det underliga. Ibland läser jag inte alls, och ibland har man mani på att läsa....
Det var iallafall inte det enda jag handlade, det blev även ytterligare två par skor till min garderob, som troligtvis är full vid det här laget. Kostade bara 199 respektive 99 kr, hur bra som helst. Fina var de också.. Riktiga vår och sommarskor. På det settet struntar jag i om de är inne eller inte, bara jag själv tycker de är fina. Man ska inte vara så hetsig på att följa varenda detalj på "terminsmodet".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
BlogRankers.com Personligt Blogglista.se Reggad på Commo.se Topplista Favoritlistan.se Bloggtoppen.se Blogvertiser BloggRegistret.se